مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی
حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار، بیمه و تأمین اجتماعی و رئیس شعبه ۱۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری در نظر دارند مطالب، مقالات حقوقی و یادداشت های خود را که در سمت های مختلف قضایی با آن مواجه بوده به عنوان راهکار عملی در اختیار دوستان و همکاران و هم وطنان خود قرار دهد.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات

اصفهان-نائب رئیس کمیسیون تخصصی تعاون،دیوان عدالت اداری گفت:۶۰ درصد از آراء صادره هیئت‌های حل اختلاف استان براساس قاعده همه یا هیچ است و این درحالی است که در بررسی مجدد پرونده ها این امر صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نبی‌الله کرمی پیش از ظهر امروز در همایش نقش آرا و احکام دیوان عدالت اداری که در اتاق بازرگانی، صنعت و معدن اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه هیئت‌های حل اختلاف توان نقص احکام هیئت تشخیص را ندارند، اظهار داشت: هیئت‌های حل اختلاف جز با استناد به موارد قانونی نمی‌توانند بر روی رأی صادر شده از سوی هیئت تشخیص رأیی را صادر کنند.
وی در ادامه با اشاره به صدور ۶۰ درصد از آراء شوراهای حل اختلاف استان اصفهان بر مبنای قاعده همه یا هیچ بیان داشت: این در حالی است که در بررسی‌های مجدد پرونده‌ها رابطه‌های کاری بین کارگر و کارفرما در مصادیقی مانند پرداخت حقوق به روش‌های مختلف و پرداخت حق بیمه توسط کارفرمایان برای کارگران مشاهده شده است.
نائب رئیس کمیسیون تخصصی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه افزایش صدور آراء بر مبنای قاعده همه یا هیچ در هیچ یک از استان‌های کشور به جز اصفهان مشاهده نمی‌شود، افزود: اعضای هیئت‌های حل اختلاف باید اصل را بر پایه قضاوت عادلانه بگذارد و اجازه ندهند دیگر شرایط بر روی رأی آنها تاثیر بگذارد.
وی در ادامه بررسی پرونده‌های صنوف و کارگاه‌های کوچک در شوراهای حل اختلاف استان اصفهان را از امتیازات استان اصفهان دانست و بیان داشت: در استان‌های دیگر هنوز شوراهای حل اختلاف در حوزه صنوف و کارگاه‌های کوچک ورود پیدا نکرده‌اند.
حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه مزد بگیری، مدت زمان همکاری و تاثیرگذاری فرد در پیشرفت کار سه فاکتور برای ایجاد رابطه کارگری و کارفرمایی است، اظهار داشت: از این رو نمی‌توان هر نوع تبادل دستمزد و رابطه کاری را به رابطه کارگری و کارفرمایی نسبت داد.
وی ادامه داد: بازرسان شوراهای حل اختلاف نباید آنچه به چشم میبینند را اساس قضاوت خود قرار دهند بلکه ضروری است که با استفاده از مستندات و مدارک رأی خود را صادر کنند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۴
نبی الله کرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی