مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی
حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار، بیمه و تأمین اجتماعی و رئیس شعبه ۱۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری در نظر دارند مطالب، مقالات حقوقی و یادداشت های خود را که در سمت های مختلف قضایی با آن مواجه بوده به عنوان راهکار عملی در اختیار دوستان و همکاران و هم وطنان خود قرار دهد.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات

نقش دیوان عدالت در اختلافات کارگری فرجامی است

نایب رئیس کمیسیون حقوق کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری گفت: نقش دیوان عدالت اداری در اختلافات کارگری و کارفرمایی، فرجامی است.

حجت‌الاسلام نبی‌الله کرمی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، درحاشیه همایش آموزش و تبادل نظر پیرامون موضوعات روابط کار که پیش از ظهر امروز در محل اداره کار و تعاون شهرستان کرج برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این دسته از همایش‌ها آموزش، ایجاد رویه بر اساس مقررات قانون کار و منویات دیوان عدالت اداری در سراسر کشور است.
وی با بیان اینکه این همایش‌ها در سایر استان‌های بزرگ کشور نیز برگزار شده است، افزود: در برخی مواقع به دلیل اینکه آرای صادر شده متناقض است؛ مردم، کارگران و کارفرمایان به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنند.
رئیس شعبه 18 دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه اغلب شاکیان افرادی هستند که از خط تولید آسیب می‌بینند و یا اخراج می‌شوند، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در حوزه کارگری معمولا در بیکاری کارگران و اخراج آن‌ها از کارگاه‌ها است.
نایب رئیس کمیسیون حقوق کار دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در برخی موارد کارفرمایان تحریم ، بی‌مدیریتی در کارگاه‌ها و عدم نظارت بر حسن اجرای قوانین را از دلایل شکایت کارگران خود بیان می‌کنند، تصریح کرد: اکثر اختلافات در مطالبات کارگران و کارفرمایان است.
حجت‌الاسلام کرمی با تاکید بر اینکه قضاوت براساس دلایل طرفین صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در برخی مواقع صنوف و کارفرمایان  رد پای دلایل را محو می‌کنند تا کارگر به حق خود نرسد و یا کارگران برای دریافت مطالبات غیرقانونی خود از حد متداول و معمول خود عبور می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه قضاوت باید به نحوی باشد که سبب سرگردانی مردم نشود، بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت البرز نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است رسیدگی هیئت حل اختلاف  به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی در این استان مطلوب و قابل قبول است.
نایب رئیس کمیسیون حقوق کار دیوان عدالت اداری با بیان اینکه معیار رضایت‌مندی ما طرح شکایت افراد در دیوان عدالت اداری نیست، اظهار داشت: قیاس با جمعیت استان صورت می‌گیرد که از این نظر البرز در وضعیت خوبی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه نقش دیوان عدالت اداری در اختلافات کارگری و کارفرمایی فرجامی است، اظهار داشت: دیوان عدالت اداری کشور در رسیدگی به پرونده ها تجدید نظر و آرای قطعی دادگاه‌های تجدید نظر نظارت فرجامی را اعمال می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۷
نبی الله کرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی