مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی
حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار، بیمه و تأمین اجتماعی و رئیس شعبه ۱۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری در نظر دارند مطالب، مقالات حقوقی و یادداشت های خود را که در سمت های مختلف قضایی با آن مواجه بوده به عنوان راهکار عملی در اختیار دوستان و همکاران و هم وطنان خود قرار دهد.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات

رییس هیات تخصصی تعاون کار و تامین اجتماعی عدالت کشور:

لرستان کمترین پرونده شکایت کارگری را در دیوان عدالت اداری دارد


قدس آنلاین- لرستان : کمترین آمار ارسال پرونده های شکایت کارگری و کارفرمایی هیات های حل اختلاف و تجدید نظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور مربوط به لرستان می باشد .


به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس هیات تخصصی تعاون کار و تامین اجتماعی عدالت کشور  در کارگاه آموزشی بیمه بیکاری لرستان گفت: ۱۵ هزار پرونده کارگری و کارفرمایی در دیوان عدالت کشور بررسی شده است که از این تعداد 138 پرونده مربوط به استان لرستان می باشد .
حجت الاسلام و المسلمین  نبی ا... کرمی با بیان اینکه این پرونده ها به وسیله  یک صد قاضی در ۱۰ شعبه بدوی و پنج شعبه تجدید نظر باید رسیدگی شود اظهار داشت: هیات‌های حل اختلاف می‌توانند قبل از صدور حکم، طرفین را به صلح و سازش دعوت کنند و در عین حال قوانین و مقررات را نیز به آن‌ها گوشزد کنند.
وی دیوان عدالت اداری را به عنوان دادگاه عالی اداری در راس هیات‌های اداری از جمله شورای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: وجود شوراهای حل اختلاف در راستای اشتغال و تولید است و رفع اختلاف در این بخش می‌تواند در فرایند تولید و اشتغال کشور تاثیرگذار باشد.
رییس کمیسیون تخصصی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیوان عدالت اداری  درخصوص امکان احیای هیات‌های سازش تصریح کرد: قضاوت، وظیفه قاضی است و کار هیات‌ها به نوعی شبه قضایی است.
حجت الاسلام و المسلمین  نبی ا... کرمی تصریح کرد: هیات‌های حل اختلاف می‌توانند قبل از صدور حکم، طرفین را به صلح و سازش دعوت کنند و در عین حال قوانین و مقررات را نیز به آن‌ها گوشزد کنند.وی همچنین امکان دایر کردن شعبه‌ای از کمیسیون مربوطه در استان‌ها را ناممکن دانست و گفت: دیوان عدالت اداری دارای شش کمیسیون است که در هر کمیسیون ۱۵ نفر عضو هستند و کار شعب دیوان تخصصی است و علاوه بر آن قضات شعب باید در هر هفته دو بار در جلسات ویژه دیوان حضور داشته باشند.
حجت الاسلام کرمی افزود: از سوی دیگر دیوان عدالت اداری در استان‌ها دارای دفاتری برای تقدیم و ثبت دادخواست‌ها است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۱
نبی الله کرمی

نظرات  (۲)

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد عزیز
و تشکر از مطالب گرانبار حضرتعالی
آرزوی سلامتی و توفیق شما را از خداوند مسألت دارم.
پاسخ:
از اظهار محبت شما متشکرم من به مردم لرستان احترام خاصی قایل هستم 
۲۲ تیر ۹۵ ، ۰۱:۴۹ شایان نوری
با عرض سلام و ادب و احترام محضر مبارک حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا کرمی اینجانب شایان نوری اهل میانه  طلبه پایه اول حوزه علمیه حضرت ولیعصر عج تبریز میباشم باتوجه به معرفی شما از طریق یکی از دوستانتان خواهشمندم درصورتی که شما به شهرستان میانه تشریف آوردید به جهت آشنایی بیشتر و عرض درخواست از محضر جنابعالی شرفیاب شوم/با سپاس فراوان شایان نوری/شماره تماس 09148055974

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی