مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی
حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار، بیمه و تأمین اجتماعی و رئیس شعبه ۱۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری در نظر دارند مطالب، مقالات حقوقی و یادداشت های خود را که در سمت های مختلف قضایی با آن مواجه بوده به عنوان راهکار عملی در اختیار دوستان و همکاران و هم وطنان خود قرار دهد.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات

با حضور رئیس شعبه 18 دیوان عدالت اداری همایش آموزش و تبادل نظر پیرامون موضوعات روابط کار در استان البرز برگزار گردید


همایش آموزش و تبادل نظر پیرامون موضوعات روابط کار پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام کرمی ،رئیس شعبه 18 دیوان عدالت اداری و نیز علی ایمانی ،مدیر کل و کارشناسان روابط کار اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان در سالن اجتماعات اداره تعاون کارورفاه شهرستان کرج برگزار گردید.به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز ،علی ایمانی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات و همایشهای آموزشی باعث اشنایی بهتر  کارشناسان روابط کار به قوانین و ائین نامه های مربوط به مراجع حل اختلاف و تشخیص می گردد و در نتیجه کاهش ارجاع شکایات و پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری می‌شود، اظهار داشت: برای بهبود عملکرد کلیه امور باید وحدت رویه را پیش گرفت.
وی افزود:  ایجاد وحدت رویه هرچه بیشتر در شعب رسیدگی به درخواست های کارگران و کارفرمایان با هدف کاهش مراجعات کمتر به دیوان عدالت اداری، از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل بشمارمی رود
ایمانی با بیان اینکه دادخواست‌های امسال استان البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 4 درصدی رو‌به‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: آراء سازش اختلافات کارگری و کارفرمایی البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 40 درصدی رو‌به‌رو بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تعدیل های دسته جمعی در استان البرز نیز در ماههای گذشته به حداقل ممکن رسیده است ، تاکید کرد که این امر مهم با پیگیری های مستمر کارشناسان روابط کار محقق شده است .
مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان  با اعلام اینکه هیات های رسیدگی به درخواست های روابط کار به دنبال احقاق حق مردم هستند، ادامه داد: در این هیات ها با حضور کارشناسان روابط کار تلاش شده است تا حق کارگر و کارفرما محفوظ بماند.
وی با بیان اینکه باید به روند پیگیری پرونده‌هاسرعت بخشید، اظهار داشت: زمان‌بر بودن رسیدگی به پرونده‌ها سبب ایجاد فساد مالی، اخلاقی و اجتماعی خواهد شد که بحمدالله در این اداره کل با تدابیر لازم ، زمان رسیدگی به درخواستها به حداقل زمان ممکن خود رسیده است.
مدیر کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان البرز با اعلام اینکه هیات های حل اختلاف در تمام شهرستانهای البرز دایر و فعال هستند، گفت: زمان رسیدگی به درخواست ها در حوزه روابط کار 10 تا 15 روز به طول می انجامد.
ایمانی شکایت در خصوص شیفت های کاری ، اضافه کاری ، طبقه بندی مشاغل ، عدم پرداخت سنوات خدمت ، بن مسکن ، پاداش و عیدی را از بیشترین درخواست های روابط کار در استان البرز عنوان کرد و گفت: این شکایات بیشتر به صورت فردی و انفرادی مطرح و در اداره کار و مراجع قضایی دنبال می شود .
در این همایش یک روزه آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین کرمی ،رییس شعبه 18 دیوان عدالت اداری نیز با در سخنانی به ارایه راهکارهای عملی مناسب برای رسیدگی هرچه بهتر ، دقیق تر و سریعتر به درخواستهای روابط کار جهت کارشناسان روابط کاراین اداره کل پرداخت و مواردی از حقوق و آئین دادرسی کار را نیز مطرح نمود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۵
نبی الله کرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی