مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی
حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار، بیمه و تأمین اجتماعی و رئیس شعبه ۱۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری در نظر دارند مطالب، مقالات حقوقی و یادداشت های خود را که در سمت های مختلف قضایی با آن مواجه بوده به عنوان راهکار عملی در اختیار دوستان و همکاران و هم وطنان خود قرار دهد.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات

به گزارش مدیر وب سایت اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمائی    دومین همایشملی انجمن های صنفی مسولین ایمنی و بهداشت کار سراسر کشور به میزبانی کانون سراسری مسولین ایمنی در جزیره قشم بندر لافت و در محل هتل ارسلان در تاریخ های  2 و 3 آبان ماه سال جاری با حضورجمعی از مسئولین ، ازجمله  مهندس هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،حجت الاسلام کرمی رییس هیات تخصصی بیمه، کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری و مهندس اشرف منصوری رییس کانون انجمنهای صنفی مسوولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور و مهندس سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان  برگزار گردید.

 

مهندس هفده تن در این همایش با بیان اینکه ایمنی معنای حیات جامعه و ساحل آسایش و آرامش می باشد گفت از وظایف اصلی مدیران استرس زدایی در کار و توجه بیش از پیش به مسایل ایمنی است مدیران نباید کار کارشناسی کنند بلکه باید برنامه ریزی استراتژیکی کنند
معاون روابط کاربا بیان اینکه ایمنی مهم ترین زیرساخت توسعه کشور است، گفت ، توسعه ایمنی در محیط کار نیازمند فرهنگ سازی است . وی برشروع فرهنگ سازی ایمنی از مهد کودک ها تاکید کرد.
وی افزود ، همانگونه که در ٰژاپن با برنامه ریزی مدیریتی در بخش ایمنی نرخ حوادث ناشی از کار به رقمی نزدیک به صفر رسیده است و رتبه اول در میان 189 کشور جهان را دارا می باشد .
مهندس هفده تن با بیان اینکه ، با توجه به آمار جهانی روزانه 6400 نفر در اثر حوادث ناشی از کار در سراسر جهان داریم ،روزانه 30 نفر در اثر بیماریهای ناشی از کار (مرگ خاموش ( از بین می روند ، و همچنین 80 نفر دچار نقص عضو و قطع عضو می شوند، و نیز 5 نفر در کشور فوت می کنند که نتیجه اقتصادی آن روزانه 150 میلیارد تومان و سالانه 60 هزار میلیارد تومان خسارت می باشد.
معاون روابط کار ادامه داد ، آموزش در یک مقیاس ریالی می تواند صرفه جوییهای قابل توجهی را به دنبال داشته باشد به ازاء هر 100 تومان که در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث و ایمن سازی هزینه گردد 220 تومان بازگشت سرمایه دارد ، به ازاء هر 100 تومان که در زمینه آموزش هزینه گردد 447 تومان بازگشت سرمایه دارد ،و نیز به ازاء هر 100 تومان در زمینه تهیه وسایل حفاظت فردی استاندارد 347 تومان بازگشت سرمایه دارد.
مهندس هفده تن درادامه گفت کانون سراسری انجمنهای صنفی مسوولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور می بایست اهداف بزرگ ایمنی را با کمک تمامی انجمن های صنفی زیر مجموعه استانی در سراسر کشور با تمام وجود حفظ و توان اجرا نماید.
وی افزود ، حوادث ناشی از کار با فرهنگ سازی و برنامه ریزی جامع و یکپارچه ای که نیازمند همکاری همه دستگاهها است ، کاهش می یابد.
ایشان در پایان بر رقابتی کردن اقتصاد کشور ، برنامه ریزی برای توسعه اشتغال براساس مزیتهای هر منطقه ، فعال سازی هسته های علمی کشور، استفاده از ظرفیت تشکل های کارگری و کارفرمائی ، کاهش استرس در محیط کار و صیانت از صندوق بازنشستگی کشور تاکید کرد.
حجت الاسلام دکتر کرمی رئیس هیات تخصصی بیمه ، کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری نیز به آمار بالای پرونده های مطرح شده در دیوان اشاره و اضافه کرد، در سال گذشته 24 هزار و 838 فقره پرونده از هیاتهای حل اختلاف و هیات های بررسی ، بیمه بیکاری ، مشاغل سخت و تبدیل وضعیت و جابجایی در دیوان مطرح شده است که این حجم شکایات زیاد است و به لحاظ مالی و منابع انسانی هزینه های کلانی را بردوش دولت تحمیل می کند که باید دراین خصوص تدبیری اندیشید و قوانین ، بخشنامه ها و دستور العمل ها را بازبینی کرد.
دکتر کرمی اشاره داشت  ، در شورای حفاظت و بهداشت کار دو هدف تعریف شده یعنی  صیانت از منابع انسانی و منابع مادی دارد که بحث حفاظت فنی در کارخانه ها جای خود را پیدا نکرده و عدم محسوس بودن این امر باعث حوادث ناگوار می شود.
ایشان درخصوص عدم استفاده از تجهیزات ایمنی درکارگاهها نیز بیان داشت ، باید آسیب شناسی شود که چرا کارگران مایل به استفاده از این تجهیزات نیستند و این تکلیف بر عهده کارفرما ست چرا که در هرصورت اگر کارگری آسیب ببیند کارفرما مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.
 در ابتدای همایش  ، مهندس اشرف منصوری رئیس کانون انجمنهای صنفی مسوولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور ضمن خوش آمد گویی به مدعوین حاضر در همایش به تشریح محورها و برنامه های همایش پرداخت و ضمن بیان نقاط ضعف و قوت ایمنی در مدیریت استراتژیک از همه دستگاهها اجرایی ،تشکلات کارگری و کارفرمایی خواست تا با تعامل و همکاری متقابل در ایجاد بستر مناسب و ایجاد زیرساخت های لازم در کاربردی شدن ایمنی در کشور همکاری بسیار نزدیک وهماهنگ را نیازمند است
وی تاکید کرد، بخشنامه ارتقاء بازرسی کار و ایمنی کارگاه بر ضرورت مشارکت شرکای اجتماعی تخصصی بر پایه تخصص انجمن های ایمنی این مهم را سر منشاء شروع حرکت های مهم و رسیدن به تشکیل سازمان نظام ایمنی کشور مطرح کرد
در ادامه وی با بیان اینکه ، نبود تجهیزات حفاظت فردی استاندارد در اکثر کارگاههای کشور و نبود سرمایه گذار در بخش تولید این تجهیزات از کمبود های موجود در حفظ سلامت افراد می باشد نقش و وظیفه انجمن های زیر مجموعه را در جذب سرمایه گذار و تولید تجهیزات حفاظت فردی موثر و بفایده دانست .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۲
نبی الله کرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی