مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی

حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار،بیمه و تأمین اجتماعی و مستشار شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری

مقالات و مطالب حقوقی
حجه الاسلام نبی الله کرمی رئیس هیأت تخصصی کار، بیمه و تأمین اجتماعی و رئیس شعبه ۱۹ تجدید نظر دیوان عدالت اداری در نظر دارند مطالب، مقالات حقوقی و یادداشت های خود را که در سمت های مختلف قضایی با آن مواجه بوده به عنوان راهکار عملی در اختیار دوستان و همکاران و هم وطنان خود قرار دهد.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
نویسندگان
آخرین نظرات
۲۸ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۱۱

آرای هیأت تخصصی

کلاسه پرونده:
هـ ع/ 96/279 
موضوع:
ابطال دستور اداری4904/ 93/5030 مورخ 6/11/93 معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی 
تاریخ رأی: 
چهارشنبه 1 آذر 1396 
شماره دادنامه: 
165

هیأت تخصصی بیمه ،کار و تامین اجتماعی 
* شماره پــرونـــده : هـ ع/ 96/279 دادنامه : 165 تاریخ : 30/8/96 
* شـاکــی : خانم ثریا کیوانی با وکالت آقای حمید رضا زارع 
* طرف شکایت : سازمان تامین اجتماعی 
* مـوضوع خواسته : ابطال دستور اداری4904/ 93/5030 مورخ 6/11/93 معاون فنی و درآمد تامین اجتماعی 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
* متن مقرره مورد شکایت 
شاکی با تقدیم دادخواستی مدعی است که سازمان در مواردی که مبادرت به پرداخت وجوه اضافی به مستمری بگیران به هر دلیلی می نماید با توسل به دستور اداری مبادرت به قطع حقوق مستمری بگیران می کند که مغایر مواد -3 ، 2-3 ، 3-3 ، 4-3 قانون مدنی است لذا در صورت واریز اشتباه و اضافه راساً حق برداشت و قطع حقوق و مستمری اشخاص بدون محکومیت در دادگاه صالحه ندارد و باید وفق تبصره 1 ماده 96 قانون اجرای احکام و قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی اجرا شود . 
*خلاصه مدافعات طرف شکایت 
طرف شکایت پاسخ داده که بخشنامه مورد شکایت جهت تقسیط بدهی مستمری بگیران می باشد و سخنی از قطع مستمری در آن نشده است و در سطر چهارم صفحه دوم بخشنامه که از قطع مستمری سخن آمده منظور این است که به هر دلیل از جمله آراء دادگاه صالحه مستمری بیمه شده قطع شود و بیمه شده مطالباتی داشته باشد مقرر شده مطالبات بیمه شده به عنوان پیش قسط اضافه دریافتی وی منظور و باقیمانده تقسیط شود . 

*رای هیات تخصصی بیمه ، کار و تامین اجتماعی : 
نظر به اینکه دستور اداری 494/ 93 / 5030 مورخ 6/11/93 معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در راستای تقسیط بدهی مستمری بگیران بوده و در دستور اداری مزبور سخنی از قطع مستمری توسط سازمان تامین اجتماعی نشده است و مبالغ پرداختی به افراد بلاوجه و من غیر حق بوده و سازمان قانوناً مکلف به باز پس گیری مبالغ اضافه پرداختی بوده است لذا هیات رای به رد شکایت صادر و اعلام می نماید . رای صادره وفق بند « ب » ماده 84 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری ظرف مدت20 روز پس از صدور از سوی 10 نفر از قضات دیوان یا رئیس دیوان عدالت اداری قابل اعتراض می باشد . 
نبی الله کرمی 
رئیس هیات تخصصی بیمه ، کار و تامین اجتماعی 
دیوان عدالت اداری

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۸
نبی الله کرمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی